23.

Jeg har ingen titel og ikke meget at sige. Men da skal da en opfølgning på ambulatoriet, derfor sætter jeg det ind her, jeg har nået at skrive: 

Nu har jeg gået her og knurret i en måned.. Haft imaginære samtaler, holdt taler og skældt ud.. og så møder jeg en super venlig, ung kvinde på det forbistrede ambulatorie, og så er det ikke nemt, at blive ved med at holde vreden kogende.. Det er jo ikke hendes skyld.

Jeg har været på ambulatoriet i dag(dd)  til "optagelsesprøve" - det er åbenbart ikke en selvfølge at man kan starte et forløb der, bare fordi man er blevet henvist. Jaså. 
Samtalen foregik med en psykolog, mine forældre og undertegnede. Jeg vil sige, at det gik godt. Vi fik lidt afløb for vores kæmpe frustration over systemet, og så var jeg egentlig klar til at give slip og komme videre i vagten. Det har været hæsligt, men nu starter der forhåbentligt et nyt kapitel.

Vi gik hele forløbet igennem lige fra de første depressive symptomer til den højragende, vilde mani. 

Vi har fået nogle minibøger med hjem både omkring bipolar og advarselstegn. Derudover har jeg fået et skema, jeg skal krydse af hver dag. Det er primært centeret om humøret på dagen, og hvilken medicin, jeg har taget.

Jeg har ind til nu været temmelig stolt af, at jeg kun har taget en quetiapin i ny og næ. Men jeg er faldet, gået i stykker. Synkende. Jeg har ikke bipolar, jeg er bipolar. Jeg ville give min højre arm for en mani lige nu. 
De sidste par uger er gået med at tage piller, så jeg kan sove. Det gør så ondt, at være vågen, at jeg hurtigt tager en cocktail mere fra medicinskabet, så jeg kan slippe for dette helvede. 
Man har vurderet, det står så slemt til, at jeg skal have ECT behanding. Det skal jeg så på mandag.
Det betyder officielt, at jeg har nået bundet. Det betyder officielt, at jeg skal indlægges igen. Det betyder officielt, at jeg ikke kommer med på ferie. Det betyder officielt at oveni alt det, er det ensomheden der snor sig om mit luftrør og gør det umuligt at trække vejret dyb. Derfor, indtil da, og førhen.. grunden til jeg ikke skriver så meget; jeg sover.

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

VIDEOER

31. POLAR SHOPPEN

35. TO SCREAM OR NOT TO SCREAM