INTRODUKTION

At være magteløs i henhold til sine egne følelser. Ikke at kunne kontrollere hvornår hvilken følelse præsenterer sig. At følelserne ikke korresponderer til situationen. At være fanget i sin egen krop og tankespind. At elske hvad andre hader. At hade hvad andre foretrækker. Ukontrollerbar og bipolar.

Men jeg er selvfølgelig så meget mere end det. 


Jeg er 26 i skrivende stund og stor fan af at se mennesket bag diagnosen. Jeg er musik entusiast, familie menneske, fjollet, god til sprog. Jeg elsker popcorn, hvid chokolade, sjove serier, og jeg kan ikke gå en dag uden at høre musik. Jeg kan løse en Rubik´s Cube på 59 sekunder, spiller klaver og guitar, og jeg sover aldrig med hovedpude.

Følelserne jeg beskriver, skal forstås i henhold til en episode. De gør sig naturligvis ikke gældende, når jeg "bare er mig". Da vil jeg beskrive mig selv som en person, du ikke ville lægge mærke til, hvis vi passerede hinanden i Gågaden.

De første par indlæg er skrevet før jeg blev indlagt. Under indlæggelsen har jeg også skrevet en del. Nu hvor jeg er ude på den anden side, fortsætter jeg med at skrive om udfordringerne, op- og nedturene som nydiagnosticeret med bipolar.

Jeg startede med at skrive, papir og blyant, for at holde overblik over bivirkningerne fra den medicin, jeg fik. Samtidig har jeg opdaget en hvis terapeutisk fordel ved at skrive om mine oplevelser og følelser. Som en sidste bonus, er det gået op for mig, at såvel som dette hjælper mig med at forstå det hele, vil det måske også kunne hjælpe andre til at forstå, hvad der sker indefra

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

VIDEOER

31. POLAR SHOPPEN

35. TO SCREAM OR NOT TO SCREAM